- - Reisverslag uit Villivākkam, India van jan-gijs vorstman - WaarBenJij.nu - - Reisverslag uit Villivākkam, India van jan-gijs vorstman - WaarBenJij.nu

-

Door: jg

Blijf op de hoogte en volg jan-gijs

08 Maart 2015 | India, Villivākkam

De tijd vliegt voorbij hier in India, en ik heb het nog steeds erg naar mijn zin!
Wat niet helemaal naar mijn zin verloopt is de alsmaar groeiende populatie muggen op mijn kamer, gelukkig werkt mijn klamboe uitstekend en kan ik dus ongestoord mijn schoonheidsslaapjes doen.

Naast de muggen is het enige dat hier tegenvalt mijn visum voor 3 maanden. Afgelopen week heb ik gekeken wat de beste manier is om mijn visum te verlengen en ik kan de verlenging aanvraag pas 1 of 2 weken voor het verlopen van dit visum doen, waardoor het allemaal weer lekker last minute wordt. Uiteraard hoop ik dat het op deze manier lukt, en dat ik niet vroeg tijdig naar huis hoef te vliegen.

Afgelopen week heb ik weer een super tijd gehad hier. Vorige week zaterdag ging ik naar de graduation van Leenus, een jongen die hier voor de kleinste kinderen zorgt. Het was erg leuk om mee te maken, hoewel het hier niet zo groot gevierd wordt als in Nederland. Naast de uitreiking was het zien van de Universiteit en de treinreis er naar toe ook al een hele belevenis.

Voor de rest is het hier onwijs leuk met de jongens. De oudere jongens hebben in maart en april examens en zijn daardoor 's ochtends vrij wat erg gezellig is. Ook heb ik mijn haar laten knippen door een van de jongens, en ben ik nu helemaal 'Indian style'.

De plannen om de stad in te gaan zijn nog steeds slechts plannen, maar daar hebben we nog alle tijd voor.

groetjess!!

  • 08 Maart 2015 - 08:40

    Corine:

    Hallo Jan-Gijs, Net al je verslagen gelezen. Geweldig wat een ervaring voor je! Leuk om te lezen wat je zo meemaakt met de jongens, het land en de muggen. (vitamine B heb ik gehoord kan helpen, slikte Gabriëlle in Suriname)
    Succes ook met je visum en groetjes van ons allemaal vanuit een zonnig Nederland!

  • 08 Maart 2015 - 08:48

    Rutger:

    Wat leuk dat je het in India zo naar je zin hebt. Hoop dat je er nog lang mag blijven!

  • 08 Maart 2015 - 08:51

    Rutger:

    ....is natuurlijk positief bedoeld :)

  • 08 Maart 2015 - 11:04

    Opa En Oma:

    lieve Jan Gijs, Met veel enthousiasme hebben we jouw nieuwe verslagen gelezen en ook die van Renske, zodat we een goed beeld hebben van jullie leven daar. We begrijpen dat jullie veel voor de jongens kunnen betekenen maar dat het ook jullie eigen leven zeer verijkt!!
    (We hopen echt dat het visum-probleem opgellost wordt en je daar niet tot het laatste moment over in hoeft te zitten)
    Wel bedankt voor je leuke brief en verheugen ons al weer op next story!
    Liefs, opa en oma

  • 08 Maart 2015 - 11:13

    Oma:

    nog even iets vergeten....stuur je een foto met je nieuwe kapsel?

  • 08 Maart 2015 - 17:28

    Sylvia De Boo:

    Hoi Jan Gijs! Leuk om ook jouw verhalen te lezen vanuit Chennai. Fijn dat jij ook zo geniet en het bijzonder vindt. Hopelijk wordt dat visum verlengd, jammer hè dat je dat niet nu al kunt regelen.... We duimen voor je!! Veel plezier met alle jongens daar en we blijven je volgen ;-)

  • 08 Maart 2015 - 22:48

    Bonmie:

    lees je e-mail maar

  • 09 Maart 2015 - 20:29

    Norbert:

    Beste Jan-Gijs,
    Leuk om op deze manier te weten hoe 't met je gaat.
    Geef je ogen en oren de kost, en geef van wat je aan de jongens kunt geven met jouw achtergrond. Succes en een mooie tijd toegewenst.

  • 17 Maart 2015 - 11:24

    Veerle:

    Wat leuk om van je te horen!
    Jan - Hein en ik zijn zondag terug uit Ethiopie. Wat een andere wereld!!! Goed om het nog een keer mee te maken zodat je de problemen beter kan begrijpen .
    We hebben er veel kunnen omzetten van wat we van plan waren, vooral die zusters een steun te zijn, want dat hebben ze hard nodig. Ik hoop echt dat je een nieuw visum kan krijgen !!!! Soms is het nodig om over de grens te gaan en weer terug, misschien heb je daar de mogelijkheid toe???
    Heel veel liefs en nog een hele goede tijd,

    Veerle

  • 22 Maart 2015 - 12:11

    Angela:

    Leuk je enthousiasme te lezen JG en ook de fotos op Facebook zijn
    Leuk om te zien. Geweldig.
    Wij hopen voor je dat het visum zonder problemen wordt verlengt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Villivākkam

straatkinderen project chennai

.

Recente Reisverslagen:

13 Mei 2015

plan b

03 April 2015

bangalore

22 Maart 2015

alweer ander halve maand in Chennai

08 Maart 2015

-

25 Februari 2015

week 1
jan-gijs

Actief sinds 09 Feb. 2015
Verslag gelezen: 541
Totaal aantal bezoekers 9025

Voorgaande reizen:

11 Februari 2015 - 20 Juli 2015

straatkinderen project chennai

Landen bezocht: