First days - Reisverslag uit Villivākkam, India van jan-gijs vorstman - WaarBenJij.nu First days - Reisverslag uit Villivākkam, India van jan-gijs vorstman - WaarBenJij.nu

First days

Door: j-g

Blijf op de hoogte en volg jan-gijs

16 Februari 2015 | India, Villivākkam

Na een lange vlucht van Amsterdam naar Chennai, werden Renske en ik opgehaald van Chennai airport. We moesten aan de andere kant van de stad zijn, waardoor we eerst nog één uur door de stad moesten rijden voordat we bij het project zouden zijn. Zo konden we meteen kennis maken met het hectische verkeer India. Eenmaal op het project hadden we gelukkig nog een paar uur voor dat de kinderen, 51 jongens van tussen de 6 en de 18 jaar oud, terug van school zouden komen. Ik ben blij dat ik die rust toen even gepakt heb, want zodra de jongens thuis kwamen, was er alleen nog maar tijd voor voetbal en volleybal. Daarnaast was ik natuurlijk hard bezig met al die namen te onthouden, wat een onmogelijke opgave blijkt te zijn.

Nu, vier dagen later, heb ik nog steeds niet veel namen in mijn hoofd. Wel begin ik beter te worden in volleybal en voetbal, heb ik al een paar woordjes Tamil geleerd en begin ik aardig te wennen aan hete rijst met kip als ontbijt, lunch en avondeten. Voor de rest ben ik bezig mijn karate moves te verbeteren tijdens de karate les van de jongens en hebben de jongens ons voorgedaan hoe er in India gedanst wordt.

De kinderen zijn super waardoor ik het hier onwijs naar mijn zin heb.
Aankomende week nog een beetje uitrusten en dan beetje bij beetje de miljoenen stad Chennai ontdekken.

over en uit.



  • 19 Februari 2015 - 09:13

    Jan-Hein:

    Leuk te lezen, JG!
    Ontzettend veel plezier en succes, we leven met je mee:))

  • 19 Februari 2015 - 11:32

    Suzanne:

    Klinkt gaaf JH! Veel plezier en ik blijf je verhalen volgen ;-)

  • 19 Februari 2015 - 12:06

    Angela Quinn:

    Veel succes JanGijs. Leuk dat je ons mee laat leven en ons een idee geeft wat je doet.
    Xox

  • 19 Februari 2015 - 19:44

    Norbert Swagemakers:

    Beste Jan-Gijs,
    Leuk om je te kunnen volgen en te vernemen dat je een goed begin hebt gemaakt.
    Graag wens ik je een goede, interessante en vruchtbare tijd.
    Hartelijke groet,
    Oom Norbert

  • 20 Februari 2015 - 12:32

    Paulina:

    Super om te lezen, dat je het naar je zin hebt daar. Vandaag wil ik je van harte feliciteren met je 19e verjaardag

  • 25 Februari 2015 - 17:07

    Emmanuelle & Jacob:

    Gefeliciteerd met je verjaardag en dank voor de verslagen! Mogen wij ook wat photo's zien? en films?
    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Villivākkam

straatkinderen project chennai

.

Recente Reisverslagen:

13 Mei 2015

plan b

03 April 2015

bangalore

22 Maart 2015

alweer ander halve maand in Chennai

08 Maart 2015

-

25 Februari 2015

week 1
jan-gijs

Actief sinds 09 Feb. 2015
Verslag gelezen: 484
Totaal aantal bezoekers 9024

Voorgaande reizen:

11 Februari 2015 - 20 Juli 2015

straatkinderen project chennai

Landen bezocht: